19 maja 2013

FML Powiatu Płockiego w Parlamencie Europejskim

Dzięki uprzejmości Posła do Parlamentu Europejskiego z ramienia Polskiego Stronnictwa Ludowego Kolegi Jarosława Kalinowskiego kilkunastoosobowa grupa przedstawicieli Forum Młodych Ludowców powiatu płockiego odwiedziła Brukselę oraz Parlament Europejski.

Cała wycieczka trwająca od 12 do 16 maja była dość złożona, a rozpoczęła się od spotkania z asystentami Posła Jarosława Kalinowskiego oraz zwiedzaniem części Brukseli, w której byliśmy zakwaterowani. Następny dzień poświęcony był w całości Parlamentowi Europejskiemu oraz spotkaniom z Kolegą Jarosławem Kalinowskim. Dzień rozpoczął się od wysłuchania bardzo ciekawej prezentacji, a w zasadzie prezentacji połączonej z wykładem, podczas której dowiedzieliśmy się jak od podstaw funkcjonują instytucje europejskiej oraz jaką rolę w wielkiej machinie społeczno-politycznej Unii odgrywa Parlament Europejski.

Wysłuchaliśmy również jakie przywileje i zadania spoczywają na Radzie Europy oraz Komisji Europejskiej. Ciekawy był również fragment wykładu dotyczący posiedzeń Parlamentu Europejskiego, które odbywają się we francuskim Strasburgu, natomiast całe zaplecze, siedziby biur Posłów, siedziby pracowników Parlamentu oraz inne elementy administracyjne wchodzące w skład Parlamentu Europejskiego znajdują się w Brukseli – stolicy Unii Europejskiej. Podczas zwiedzania spotkaliśmy się również z Kolegą Posłem Jarosławem Kalinowskim oraz zjedliśmy obiad w PE. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Brukseli z Panią przewodnik, która przybliżyła nam historię i tradycje tego miasta oraz udzieliła wielu informacji na temat związków Polski z Belgią. Pierwszy dzień zakończył się uroczystą kolacją z Kolegą Jarosławem Kalinowskim w restauracji „Colmar”. W trakcie jej trwania wręczyliśmy skromny upominek – płaskorzeźbę z podobizną Kolegi Posła oraz symbolami Polskiego Stronnictwa Ludowego i Europejskiej Partii Ludowej. Jest to wyraz wdzięczności za wsparcie jakie otrzymujemy od Kolegi Jarosława Kalinowskiego. Kolejny dzień poświęcony był przygotowaniom do powrotu do Polski, lecz i tego dnia nie próżnowaliśmy. Wspólnie z Panią przewodnik zwiedziliśmy Ostendę położoną na wybrzeżu Morza Północnego oraz Brugię – ośrodek administracyjny prowincji Flandria Zachodnia. Mimo długiej bo trwającej niespełna 18 godzin podróży, każdy z uczestników wycieczki był zadowolony z jej przebiegu oraz organizacji. Mamy nadzieję, że nie była to ostatnia wycieczka do Brukseli na zaproszenie Kolegi Jarosława Kalinowskiego, a ze swej strony zapewnimy o chęci współpracy i sympatii do Kolegi Posła.
Z ramienia Forum Młodych Ludowców w Słubicach w wycieczce udział wziął Kolega Michał Dylicki - Prezes Zarządu Gminnego Forum Młodych Ludowców w Słubicach.